Brev:
Grød - hvorfor?
29. maj 2009
Alder:
10 mdr.
Grød - hvorfor?
Hej Helen,
Er grød så vigtig for baby og i så fald, hvorfor?
Min søn er nu 10 mdr., fra da vi startede med at introducere mad omkring 5 mdr. har han ikke være særlig glad for grød, hvorfor han faktisk aldrig rigtig har spist et stort grødmåltid. Pt. er det begyndt at gå nogelunde med øllebrød og banan om morgenen, men ellers får han i løbet af dagen ikke mere grød, men i stedet for til såvel frokost som aften oftest mosede grønsager af alle mulige slags samt kød/fisk/æg samt grønsager til at bide af etc.
Han er glad for at tygge/spise brød, riskiks, knækbrød etc. - men vi har ikke formået at nå til rigtige rugbrødshapsere endnu - men vi forsøger (bor i udlandet, hvor rugbrød og pålæg kun findes i få varianter, dog får han smøreost, pate, advokado og smør).
Han bliver fortsat ammet aften, nat og morgen. Han har aldrig fået vælling, har aldrig fået flaske. Jeg tilsætter fedtstof til alle måltider, samt D-dråber og jern.
Mangler han noget idet han ikke får grød?
TAK
Med venlig hilsen
Lone